فلسفه شعار سال از دیدگاه معبر سایبری بی سنگر(1394)

فلسفه شعار سال از دیدگاه معبر سایبری بی سنگر(1394)

بیش از 20 سال است که مقام معظم رهبری در ابتدای هر سال، نام و شعاری را برای آن سال بر می گزیند که متناسب با شرایط روز و کشور هر کدام نقشی در پیشرفت کشور دارد.تجربه سالهای گذشته نشان می دهد، همه ساله نهادها و سازمانهای دولتی و غیر دولتی سعی دارند به نوعی دین خود را به شعار سال ادا نمایند! اما در این میان دست به اقداماتی می زنند که در تقویت و ترویج آن شعار، نه تنها نقش چندانی ندارد بلکه در مواردی در جهت عکس آن شعار نیز است!

نام گذاری سال جدید توسط رهبر مقام معظم انقلاب به «دولت و ملت همدلی و هم زبانی » دارای دلایل خاصی میباشد که از جمله آن : ایشان در نگاه اجمالی به مسائل سال ۱۳۹۴، همکاری‌های گسترده دولت و ملت را ضروری برشمردند و تأکید کردند: برای تحقق شعار سال ۹۴ یعنی «دولت و ملت، همدلی و همزبانی»، باید هر دو کفه این شعار یعنی ملت عزیز، بزرگ، شجاع، بصیر، دانا و با همت ایران و همچنین دولت خدمتگزار، به یکدیگر اعتماد، و صمیمانه با هم همکاری کنند.

خیلی از دوستان تحلیل های متفاوتی رو راجب شعار سال انتشار دادند که الحق خیلی هاشون حق و خیلی های دیگه ناحق بود ...! که گاها بعضی تعصبات موجب این امر میشه اما در واقعا چیزی که رهبری میخواست این اختلاف نظر نبود بلکه اتحاد و همکاری بین دولت و ملت بود !هرکسی سعی میکرد تحلیلی کنه که نقطه قوت تحلیل به سمت حزب و منافع خودش باشه اما بودن کسایی که واقعا منصفانه حرف های آقا رو تحلیل کردند ، ما هم میخوایم با اجازه بزرگواران یه چند خط راجب شعار سال صحبت کنیم !

http://www.up-cnc88.ir/uploads/%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA-%D9%88-%D9%85%D9%84%D8%AA-%D9%87%D9%85%D8%AF%D9%84%DB%8C-%D9%88-%D9%87%D9%85%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86%DB%8C.jpg

اما ما امیدواریم این شعار نیز درصد عملیاتیش نسبت به مکتوبیش بیشتر باشه و لذا این هدف میسر نمیشه مگه این که هر دو طرف خالصانه و واضحانه با هم کار کنند! باتوجه به شعار و آمدن کلمه ی دولت در ابتدای شعار این موضوع رو میرسونه که ابتدا باید دولت محترمه نسبت به مسائل کشور با مردم خود صادق و مردمی باشه که ان شالله ما هم امیدواریم این حسن نیت رو از دولت محترمه ببینیم!

جنبه دوم این موضوع اینه که مردم ما به دولت و نظام و مسئولین اعتماد داشته باشند چرا که اون ها هم از خود ملت هستند و لذا نباید به آنها خارج از عرف سخت گرفت! با هر اندیشه ای سعی نکنند افراط وتفریط در مسائیل رو پی ریزی کنند چرا که بعضا دیده شده هر شخصی با یه سری تفکرات تزریقی دست به تخریب دولت مذکور زده و کلا شعار سال رو از دید خودش محو کرده ! که واقعا ما این عمل رو هم به شدت محکوم میکنیم !

مقام معظم رهبری با توجه به اینکه در سال جدید خیلی از جوامع سیاسی و اجتماعی قراره پا به فراتر از سال قبل بزاره نام سال رو همدلی و هم زبانی انتخاب کردند «همدلی» از جهت اینکه دولت با مردم خودش غریبگی نکنه و بیشتر واضح سازی انجام بده در مورد سیاست هایی که برقرار میکنه! و همچنین مردم به مسئولین و دست اندر کاران اعتماد داشته باشند  و «هم زبانی» اتحاد بین مردم و مسئولین رو میرسونه که خدای نکرده دشمن ضعفی در بین مردم و نظام پیدا نکنه که هیزم تفرقه در اون بریزه!

 

پ.ن : چه دوستان ولایت مدار و انقلابی ،ارزشی و چه دوستان روشنفکر سعی نکنند که در مسائل اتحادی از رهبر و پیشوای خودشون جلو بزنند چرا که تاریخ بارها ثابت کرده این حرکت همیشه باعث آسیب رساندن به بدنه ی اتحاد و اعتقاد یک ملت میشه ! (و من الله توفیق)




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی قاسمپور
تاریخ : یک شنبه 6 ارديبهشت 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: